Kolonitur med billedjagt

Øvelsen er gennemgående under byvandringerne. Den anvender byens lokaliteter som visuelle cues under vandringer, og bruger elevernes opmærksomhed til pace iscenesætte undervisningen.

Eleverne modtager et ark med billeder. Det er detaljer fra bybilledet, som går igen på turen, og som eleverne kan udpege. Hvert sted er en anledning for at læreren kan fortælle om turens tema i kontekst.

Standardtur. (Nyhavn og tilbage)

Der er lavet en billedjagt for en rute med start og slut ved Nyhavn.

“Bingopladen” til eleverne (tryk én til hver gruppe)

Lærerdokument med billeder og beskrivelser.

PDF’en kan ikke åbnes i WordPress. Den skal trækkes ud af programmet.

Turen er tænkt til at starte ved Nyhavn og gå langs kanalen. Den kan dog også starte ved Marmorkirken og gå i modsat retning. Det har ingen indflydelse på opgaven.

Læreren kan lægge sin egen rute, og inddrage andre billeder og sidetemaer.

Disse ekstra temaer er fx: Det danske samfund i 1700-tallet. De nordatlantiske kolonier. Eller Religionens rolle.

Overordnet kort.

Masterdokument med billeder og beskrivelser.

Underside med alle billeder.